הכנסת טכנולוגיות חדשות לארגונים - תפקיד הדירקטוריון וההנהלה
- Yifat Godiner

- 28 במאי
- זמן קריאה 1 דקות
עודכן: 20 ביוני

שלוש שאלות שכל מנכ״ל ודירקטור צריכים לשאול לפני השקעה בטכנולוגיה חדשה, בינה מלאכותית, כלי סייבר, מערכות דאטה.
בעולם שבו התקציב והמשאבים תמיד מוגבלים, ההחלטות הטכנולוגיות צריכות להיות אסטרטגיות.
לפני כל השקעה בטכנולוגיה חדשה, אני ממליצה להנהלות ולדירקטוריונים לשאול את עצמם 3 שאלות פשוטות:
1. איזה צורך עסקי הטכנולוגיה באה לפתור?
לא מדובר על השקעה רק כדי "להיות חדשניים" או "ליישר קו עם השוק", אלא בתשובה מדויקת: שיפור חווית הלקוחות, קיצור זמני תגובה, שיפור שליטה ניהולית, אבטחת מידע, עמידה ברגולציה, השאת רווחים?
בחינה של מטרת הטכנולוגיה תסייע לקבל החלטה מושכלת.
2. האם יש לנו את התשתית התפעולית והאנושית להפיק מהטכנולוגיה ערך?
לדוגמא: מערכת AI שאיננה מבוססת על דאטה איכותי, או כלי הגנת סייבר שלא מוטמע בפעילות השוטפת, הם לא השקעה, אלא הוצאה מיותרת. רק לאחר בחינה מדוקדקת של התשתית הקיימת, נוכל להטמיע טכנולוגיה לקידום הארגון.
3. האם נקבעו מדדי הצלחה? ומי בארגון ימדוד את הצלחת הפרויקט לאורך זמן?
בלי KPI ברורים ואחריות ניהולית, ההשקה אולי תיראה טוב – אבל התרומה האמיתית לארגון עלולה להישאר רק בגדר הבטחה.
לכל פרויקט והשקעה טכנולוגית יש לקבוע מדדים כולל מדדים עסקיים כדי להבטיח את הצלחתו.
תשאלו את השאלות הנכונות. ורק אחרי שקיבלתם תשובות מספקות, רוצו קדימה ותשקיעו בטכנולוגיה לקידום אסטרטגיית הארגון.






תגובות